ÇAĞRI MERKEZİ GÖRÜŞMELERİNE İLİŞKİN AYDINLATMA METNİ

Kişisel Verilerinizin Güvenliği ve Gizliliği

ÇAĞRI MERKEZİ GÖRÜŞMELERİNE İLİŞKİN AYDINLATMA METNİ

Telefon Görüşmeleri Kaydı İçin 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Kapsamındaki Aydınlatma Metni

Bu aydınlatma metni, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'nun ("KVK Kanunu") 10. maddesi ile Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ kapsamında "veri sorumlusu" sıfatıyla, "Akçaburgaz Mahallesi Hadımköy Yolu Cad. No: 132 Esenyurt/İstanbul" adresinde mukim 0164094811600001 Mersis numaralı, İstanbul Ticaret Sicil Müdürlüğü'nde 861671 sicil numaralı, Esenyurt Vergi Dairesi'ne kayıtlı 1640948116 vergi kimlik numaralı BERABER GIDA SANAYİ TİCARET ANONİM ŞİRKETİ ("Şirket") tarafından hazırlanmıştır.

Hazırladığımız aşağıdaki Aydınlatma Metni, kişisel verilerinizin toplanma yöntemleri, işlenme amaçları ve hukuki sebepleri, aktarılacağı kişilere ilişkin olarak haklarınız bilginize sunulmuştur.

Amaç ve Hukuki Sebep

Şirket'imize ait çağrı merkezi/telefon hatları üzerinden gerçekleştirdiğiniz görüşmeler esnasında belirttiğiniz kimlik bilgileri, iletişim bilgileri, ses kaydı ve diğer kişisel verileri;

  • Arayan kişiye doğru hitap edebilmek,
  • Aramanın teyidi,
  • İşlem güvenliği,
  • İleride doğabilecek olan uyuşmazlıklarda delil olarak kullanılabilmesi,
  • Müşteri taleplerinin eksiksiz karşılanması,
  • Talep, öneri, memnuniyet, şikâyet, itiraz gibi bildirimlerin kayıt altına alınarak İncelenmesi ve gerektiğinde yanıtlanması ile hizmet kalitesi takibi,
  • Hukuki güvenliğin sağlanması ile
  • Kanuni hak ve yükümlülüklerin yerine getirilmesi

Amacıyla sınırlı olarak işlenmektedir. Bu işlem, KVK Kanunu'nun 5. maddesi uyarınca "bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması" ve "veri sorumlusunun meşru menfaati" hukuki sebeplerine dayanılarak gerçekleştirilmektedir.

Görüşme Kapsamında İşlenen Kişisel Veriler

Telefon görüşmeleri sırasında, tarafınızca doğrudan paylaşılan veya görüşme esnasında elde edilen kişisel verileriniz olan ad, soyad, telefon numarası, e-posta, sipariş bilgileri ve benzeri bilgiler ile görüşme içeriğine ilişkin ses kayıtları işlenmektedir. Bu kişisel veriler, yalnızca belirtilen amaçlarla sınırlı olarak ve KVK Kanunu'nun 4., 5. ve 6. maddelerinde yer alan ilkelere uygun şekilde işlenmektedir.

Elde Edilen Verilerin Güvenliğinin Sağlanması ve Veri Saklama Süresi

Şirket tarafından KVK Kanunu'nun 12. maddesine uygun olarak, ses kaydı sonucunda elde edilen kişisel verilerin güvenliğinin sağlanması için gerekli teknik ve idari tedbirler alınmaktadır.

Telefon görüşmesi kayıtları, yasal yükümlülükler ve Şirket içi veri saklama politikamız doğrultusunda belirli bir süre saklanmakta, sürenin sona ermesiyle birlikte güvenli bir şekilde silinmekte veya anonim hale getirilmektedir.

Veri Aktarımı

Kayıt altına alınan kişisel verileriniz, yalnızca hukuki yükümlülüklerimizin gerektirdiği durumlarda yetkili kamu kurum ve kuruluşlarıyla paylaşılabilir. Kişisel verileriniz, üçüncü şahıslarla pazarlama veya ticari amaçlı bir nedenle paylaşılmayacaktır.

Kişisel Veri Sahibinin Kanun'un 11. Maddesinde Sayılan Hakları

Kanun uyarınca kullanabileceğiniz haklarınız;

  • Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
  • Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
  • Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
  • Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
  • Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesini isteme,
  • Kanun'un 7. Maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,
  • Kanun'un 11. Maddesinin (e) ve (f) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
  • İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
  • Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarar uğraması halinde zararın giderilmesini talep etme.

KVK Kanunu'nun 11. maddesi kapsamında ilgili kişiler, veri sorumlusu olan Şirket'imize yönelik haklarını kullanmak amacıyla başvurularını; Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ'e uygun olarak aşağıdaki yöntemlerle iletebilirler:

  • Yazılı olarak, elden teslim veya posta yoluyla,
  • Kayıtlı elektronik posta (KEP) adresi,
  • Güvenli elektronik imza veya mobil imza,
  • Daha önce Şirket'imize bildirdiğiniz ve sistemimizde kayıtlı bulunan e-posta adresiniz aracılığıyla,
  • Başvuru amacına yönelik geliştirilen özel bir yazılım ya da uygulama üzerinden.

Tarafımıza iletilen başvurular, talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç 30 (otuz) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandırılacaktır. Ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde, Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifeye göre ücret talep edilebilecektir. Başvurunuzun hızlı ve eksiksiz değerlendirilebilmesi için başvuruya, talebinize ilişkin bilgi ve belgelerin eksiksiz şekilde eklenmesi önem arz etmektedir.

Kurum, ilettiğiniz bilgi ve belgelerin yanlış olması veya yetkisiz başvuru yapılması, geçerli bir dayanaktan yoksun olduğu veya kötüye kullanım amacı taşıdığı tespit edilen başvurunuzu reddetme hakkını saklı tutar.

Dikkat! Bireysel amaçlar için santral ses kayıtlarını talep edenlere kesinlikle ses kayıtları verilmeyecektir! Ses kayıtları ancak mahkeme kararı, savcılıktan talep gelmesi durumunda veya kolluk kuvvetleri marifetiyle talep edilmesi durumunda temin edilebilecektir.

İlgili kişi sıfatıyla Şirket'imize başvurmanız halinde, başvurunuzu yanıtlamadan önce kimliğinizi doğrulama hakkını saklı tutmaktayız.